Який статус створеного рекламним агентством рекламного продукту

Опубліковано в журналі “Головбух” № 29 (796), 6 серпня 2012 р. (стор. 44-45)

Запитання: Чи визнається НМА створений рекламним агентством рекламний продукт для передачі рекламодавцю?

Відповідь: Відповідно до п.14.1.120. ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) нематеріальні активи (НМА) – це право власності на результати інтелектуальної діяльності, у тому числі промислової власності, а також інші аналогічні права, визнані об’єктом права власності (інтелектуальної власності), право користування майном та майновими правами платника податку в установленому законодавством порядку, у тому числі набуті в установленому законодавством порядку права користування природними ресурсами, майном та майновими правами. Виходячи з питання та наведеного визначення НМА стосовно рекламного продукту, створеного рекламним агентством для передачі рекламодавцю, можна говорити лише у контексті права власності на результати інтелектуальної діяльності, визнані об’єктом права власності (інтелектуальної власності).

Відповідно до ст.177 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) результати інтелектуальної, творчої діяльності відносяться до об’єктів цивільних прав, а отже й можуть бути об’єктом права власності та НМА.

Наступне питання полягає у тому, чи може рекламний продукт, створений рекламним агентством для передачі рекламодавцю, бути результатом інтелектуальної, творчої діяльності, який створює цивільні права та обов’язки (ст. 199 ЦКУ). Тобто чи може такий рекламний продукт бути об’єктом, на який може виникнути право інтелектуальної власності, Згідно із ст.418 ЦКУ право інтелектуальної власності – це право особи на результат інтелектуальної, творчої діяльності або на інший об’єкт права інтелектуальної власності, визначений ЦКУ та іншим законом. Перелік об’єктів права інтелектуальної власності наведено у ст.420 ЦКУ. До них, зокрема, належать: літературні та художні твори. Усі інші види об’єктів права інтелектуальної власності до рекламного продукту навряд чи можна віднести.

Відповідно до ч.1 ст.433 ЦКУ до літературних та художніх творів, як об’єктів авторського права (права інтелектуальної власності) відносяться, зокрема музичні твори (з текстом або без тексту); аудіовізуальні твори; твори живопису, архітектури, скульптури та графіки; фотографічні твори; твори ужиткового мистецтва; переклади, адаптації, аранжування та інші переробки літературних або художніх творів та ін… Детальніше питання авторського права врегульовані Законом України «Про авторське право і суміжні права» у редакції Закону України від 11.07.2001 р. № 2627-III.

Таким чином, якщо створений рекламним агентством рекламний продукт є об’єктом авторського права, його можна вважати нематеріальним активом у розумінні ПКУ. Прикладами таких рекламних продуктів можна вважати рекламні аудіо- чи відеоролики, у яких відомі чи не дуже відомі виконавці, чи інші фізичні особи виконують певні музичні твори та ін…

 

Залишити відповідь