EXPERTUS. Головбух
Питання: ТОВ «Хюндай Мотор Україна» є офіційним Дистриб’ютором HYUNDAI MOTOR COMPANY і його підрозділів, (далі по тексту – Виробник), що випускають високоякісні автомобілі марки Hyundai, оригінальні запасні частини, аксесуари, мастильні матеріали (далі по тексту – Товар).
ТОВ «Хюндай Мотор Україна» імпортує товар, займається просуванням товару на ринку України і реалізує кінцевому споживачу через дилерську мережу.
Відповідно до дилерського договору:
Дистриб’ютор – суб’єкт господарювання, який уповноважений виробником на здійснення продажу транспортних засобів та їх складових частин і організацію проведення передпродажної підготовки, гарантійного та післяпродажного обслуговування через свою дилерську мережу.
Дилер – суб’єкт господарювання, який уповноважений дистриб’ютором на здійснення продажу транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, матеріально-технічна база якого відповідає основним критеріям оцінки торгово-сервісних потужностей і який від свого імені здійснює на договірних засадах продаж транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, проводить передпродажну підготовку, гарантійне та післяпродажне обслуговування.
Маркетингова стратегія Дистриб’ютора передбачає підтримку дилерської мережі у вигляді реклами, інформаційних послуг, а також просування товару на ринку в т.ч. шляхом розвитку напряму роздрібного кредитування, що направлено на збільшення обсягів продажу автомобілів.
З метою стимулювання збуту автомобілів, які є досить дорогим товаром з високою конкуренцією на ринку, ТОВ «Хюндай Мотор Україна» уклав Договори про надання інформаційних послуг з декількома банками.
Предметом даних договорів є:
надання Виконавцем послуг з інформування Клієнтів/Покупців щодо програм кредитування на придбання автотранспортних засобів марки Hyundai, що реалізує Замовник та/або мережа уповноважених торгових представників Замовника (за текстом цього Договору – «дилери»), перелік яких погоджений Сторонами з подальшим наданням Клієнтам кредитів за програмами споживчого кредитування Hyundai Finance.
За результатами наданих послуг (результатом яких є видача Банком Кредиту Клієнту) складається Акт наданих послуг. Під звітним періодом розуміється період з 01-го по останнє календарне число кожного календарного місяця.
Акт складається Виконавцем на підставі узгодженого обома Сторонами відповідного Звіту про кількість Клієнтів, залучених Виконавцем Клієнтів у звітному періоді. У звіті вказується назва дилера, ПІБ покупця, назва, № кузова і вартість автомобіля придбаного в кредит.
Вартість наданих за Договором послуг Виконавця становить % від ціни продажу кожного транспортного засобу марки Hyundai з врахуванням ПДВ, зазначеної у рахунку-фактурі з автосалону, що був придбаний Клієнтом у Замовника або у його дилерів з використанням Кредиту (в т.ч. ПДВ).
В результаті виконання вищевказаних договорів:
Дистриб’ютор отримує:
- Конкурентну перевагу, збільшення продажів. Нижчі ставки приваблюють більше покупців і стимулюють купівлю товарів у кредит. Підприємство може швидше реалізувати товар, особливо дорогі товари або ті, які мають високу конкуренцію.
- Витрати. Платежі банку за зниження ставки є витратами для підприємства, але вони можуть бути компенсовані вищими обсягами продажів та прибутком.
Таким чином, Дистриб’ютор створює один із маркетингових інструментів, що дозволяє підприємству зробити свої товари більш привабливими для покупців, які купують товар у кредит.
Питання:
Дистриб’ютор реалізує свою маркетингову стратегію створюючи конкурентну перевагу, чи потрібно це оформляти наказами, політиками чи це є звичайними подіями операційної діяльності?
Нам відома позиція органів ДПС, які вважають, що це не витрати господарської діяльності Дистриб’ютора, якщо право власності на товар вже перейшло до дилера. Проте ми вважаємо, що такий маркетинговий інструмент як кредитування на пільгових умовах дає нам можливість підтримувати достатній рівень продажів та надає нам конкурентну перевагу.
Які мають бути оформлені документи (розпорядчі та первинні), щоб пов’язати ці витрати з господарською діяльністю Дистриб’ютора??
Continue reading »